תיק עבודות הוא חלון הראווה של כל גרפיקאי.
הוא יכיל את העבודות הטובות ביותר שלכם במטרה להראות ללקוח או למעסיק מה אתם יודעים לעשות, מה הזהות שלכם כמעצבים, רמת המקצועיות, הגימור, והיצירתיות שלכם.
בניית תיק עבודות הוא פרויקט בפני עצמו וכמו כל פרויקט הוא זקוק לסדר ועיצוב נכון, אסתטיקה, טקסט ממוקד, קליל ומסרים מדויקים.
איפה נבנה את תיק העבודות?
(בניית אתר באדובי) Wix, Dreamweaver, פורטפוליו – יש לא מעט פלטפורמות פשוטות לתפעול עליהן תוכלו לבנות את תיק העבודות שלכם. בחלק מהפלטפורמות ישנן תכניות חינמיות בהם תוכלו להתנסות בבניית אתר משל עצמכם ואפילו לעשות בו שימוש מקצועי.
כדאי לזכור שגם לחינם יש מחיר. בניית אתר בתכנית חינמית ב-Wix, לדוגמה, תחייב אתכם בהצגת פרסומת של Wix שתופיע ממש בראש העמוד שלכם, ובדומיין עם קידומת Wix. באופן כללי, אתר חינמי נראה פחות מקצועי.
כשתהיו מוכנים לכך, אנו ממליצים לרכוש תכנית פרימיום ולקשר דומיין אישי לאתר שלכם.
וכמו בכל עבודה, תמיד כדאי לשאוב השראה מתיקי עבודות של מעצבים אחרים.
מה נכניס לתיק העבודות?
בשלב זה, חשוב להיות ממוקדים ולא “לפעול מהלב”. זאת אומרת, חשבו בצורה בהירה וללא סנטימנטים כלפיי העבודות שלכם. תיק העבודות שלכם הוא הרושם הראשוני שהלקוח או המעסיק מקבל לגביכם ולכן, הכניסו לתיק העבודות עבודות נקיות ומוגמרות, שיבליטו את היכולות שלכם והכי חשוב, עבודות שאתם שלמים איתן.
רעיון ומסר טוב שעומדים אחרי עבודה, טובים ככל שיהיו, אינם מספיקים אם הביצוע לא ברמה טובה. ביצועים כאלה עלולים לשים לכם רגל.
הימנעו מהעמסת עבודות. בחרו את העבודות שישדרו את הקו והסגנון הגרפי שלכם.
הכניסו לתיק העבודות עיצובי לוגו וכרטיסי ביקור, פליירים, איורים, טקסטורות, עיצוב אתרים ועוד. חשוב לקחת בחשבון כי כיום, תחום הדיגיטל מוביל ותופס נתח שוק גדול, ולכן יש משמעות גדולה להצגה של בנייה ועיצוב אתרי אינטרנט.
סדר וארגון
מומלץ לסדר את העבודות לפי קטגוריות.
קטגוריה למיתוג ותדמית עסקית, קטגוריה לאיור, קטגוריה לפרסומות, לצילומים ועוד.
שמרו על קו נקי וזכרו כי תיק העבודות הוא הפנים שלכם.
טיפים ושאר ירקות 🍅🥕
- בנו עמוד אודות וכתבו על עצמכם – מי אתם, מה הרקע שלכם, איזה שירותים אתם נותנים ובעצם, כל מה שתרצו לחשוף ולהציג לקהל היעד שלכם 🙃
- המעיטו במלל לצד העבודות, שעלול ליצור עומס ובלאגן בעין.
- בצעו הגהה על הטקסטים.
- בכל שלב בבנייה והעיצוב של תיק העבודות זכרו כי תיק העבודות נועד למצוא לכם עבודה. לכן, השקיעו בו מחשבה ויישמו את הכללים המובאים לפניכם.
- הדגישו בתיק העבודות את הצד החזק שלכם.
- נסו להיות אובייקטיבים לגבי העבודות שלכם. מומלץ להתמקד בעבודות שקיבלו פידבק מהסביבה.
- אל תכניסו עבודות שאתם לא שלמים איתם בשביל ליצור “נפח” בתיק העבודות.
- תיק העבודות צריך כל הזמן להתעדכן. כפי שאתם יודעים, טרנדים ועולם המדיה הם דבר משתנה ומתפתח.
- השתמשו במוקאפים! (הדמיות). כל עבודה שלכם תיראה טוב יותר כשהיא מוצגת במוקאפ.
- כאשר אתם מעלים תמונות לתיק העבודות, השתמשו בקבצי JPEG שהם פחות כבדים מקבצי PNG. קבצי PNG מיועדים לגרפיקה בעלת רקע שקוף, דוגמת לוגו.
הטיפים ממש עזרו 🙂 תודה!