fbpx

כוח העל של הלוגו

מי לא יודע מה זה לוגו?

בעידן התאגידים וחברות ענק כולם כבר התרגלו למשמעות המילה ויודעים שמאחורי (או יותר נכון מלפני) כל לוגו מוכר עומדת חברה חזקה וגדולה, עם סימן היכר שכל ילד כמעט מכיר, עם הבטחה לטיב ואיכות המוצר והשירות.
כי לוגו זה חלק ממיתוג – ומיתוג זאת הבטחה לצרכן.

תראו לדוגמא את הלוגואים של כל חברות האופנה הידועות; לואי ויטון, גוצ'י, שאנל וכו'. הלוגו שלהם מזמן הפך לאייקון, לסמל של יוקרה, אלמנט שבא לידי ביטוי בבדים, הדפסים וכו'. הלוגו שלהם הוא מודל לחיקוי ולהערצה, כולנו רוצים קצת מהיוקרה של המותג…

זהו כוח העל של לוגו.

 

בואו נפרק את המושג "לוגו":

לוגו, או סמליל בשפה העברית, הוא אלמנט גרפי שמייצג חברה, ארגון או אדם. הוא יכול להיות איור, טקסט מעוצב או שילוב של שניהם.

הלוגו הוא חלק בלתי נפרד מהמיתוג של כל עסק. בלוגו אחד טמונים ערכים שהם תשתית לכל עסק מצליח.

בואו ניקח לדוגמה את הלוגו של נייק.

הלוגו של חברת נייק בצורת הוי המפורסם עוצב בהשראת אלת הניצחון היוונית – נייקי, ובמישור היותר פרקטי הצורה נועדה להיות בולטת מרחוק, לסמל תנועה ומהירות. הערכים של נייק היו חדשנות, מצוינות ואיכות – עד היום המיתוג שלהם עם הלוגו הכה פשוט מקיים את ההבטחה.

כיום כל עסק שמכבד את עצמו פונה למעצב/ת גרפי/ת בבקשה לעצב לוגו מקצועי על בסיס תוכנה גרפית.
לוגו חייב לשדר את הערכים הנכונים לאותו ארגון (למשל: יוקרה, אמינות, ביטחון, נתינה, יציבות וכו). הלוגו יפנה לקהל היעד הנכון, יסמל הבטחה וחזון של החברה או הארגון בצורה הכי מדייקת ואינטליגנטית.

 

תהליך עיצוב לוגו מתחלק לכמה שלבים.

השלב הראשון הוא תשאול הלקוח/ה, תיאום ציפיות והבנת החזון.

בדרך כלל התהליך מתחיל בשליחת שאלון ללקוח/ה. השאלון צריך להיות ממוקד עם שאלות בסיסיות כמו שם העסק, סלוגן (אם קיים), מה הצבעים המועדפים על הלקוח/ה, מי קהל היעד ואיזה ערכים הלוגו צריך לשדר.

תתפלאו, אבל לפעמים אתם יכולים למצוא את עצמכם שותפים במציאת שם לעסק וסלוגן מתאים.

למה הסלוגן חשוב? הסלוגן בעצם מחזק את הלוגו. סלוגן קליט יכול לקחת אותנו רחוק.

מומלץ לקחת סלוגן לא מתחכם ולא יותר מ-3 מילים. קהל היעד של העסק צריך להבין מיד מה תחום העיסוק העיקרי שלו.

השלב השני הוא מחקר.

מומלץ לבדוק את המתחרים של העסק, לראות כיצד המיתוג שלהם בא לידי ביטוי, אילו עיצובים/אלמנטים/צבעים נפוצים בתחום ועוד.

כמעצבים המטרה שלנו היא לבחור עיצוב שיבדל הלקוח מהמתחרים, אך יחד עם זאת יהיה רלוונטי לתחום העיסוק שלו. חשוב ליצור מראה עדכני ומתאים לקהל היעד.

השלב השלישי הוא בניית לוח השראה.

תהליך מיתוג ועיצוב לוגו הוא תהליך יצירתי. מעצבים זקוקים למוזה וגיבוש תהליך עיצובי על סמך השראה ואיסוף אלמנטים נכונים למיתוג, כמו פונט מתאים, איורים, צבעים ועוד.

נרחיב על נושא לוח ההשראה במאמר נפרד.

השלב הרביעי הוא הכנת סקיצות ללוגו.

זה החלק המעשי והכייפי. מומלץ להכין עד 3 סקיצות על מנת לא לבלבל את הלקוח. רצוי להכין גם סקיצה עם פירוט הצבעים ולעשות הדמיה עם תמונת אווירה בשביל להמחיש את המיתוג בצורה שלמה.

דוגמאות:

 

השלב החמישי שליחת סקיצות וסבב הגהות עם הלקוח/ה.

זהו שלב קריטי בו דרוש מהמעצב/ת הרבה סבלנות, היענות גבוהה ותקשורת טובה עם הלקוח/ה. חשוב לתת ליווי מקצועי ולכוון את הלקוח/ה בכיוון הנכון לו/לה.

חשוב להגדיר מראש כמה סבבי תיקונים אתם נותנים/מקבלים. יש חשיבות מאוד גדולה לתיאום ציפיות מראש ולקביעת גבולות ברורים.

השלב השישי – יש! הסקיצה מאושרת ועכשיו נולד לוגו חדש לעולם…איזה מרגש!

חשוב לוודא אילו פורמטים נדרשים ממכם.

בדרך כלל השלישייה הפותחת היא:
1. קובץ  PDF וקטורי של הלוגו (לא לשכוח לעשות קונברט לטקסט)
2. קובץ JPG
3. קובץ PNG עם רגע שקוף

היום מאוד חשוב לסגור קבצים של הלוגו למדיות חברתיות, מומלץ עם פורמט ריבועי, וגם לתת אופציה של לוגו בנגטיב (כיתוב לבן/שחור) כמו בדוגמא כאן:

 

 

 תרגיל לעיצוב לוגו:
התבקשתם לעצב לוגו לחברת אבטחת מידע. החברה נקראת סייבר לוק, הערכים שהם רוצים לשדר באמצעות הלוגו זה ביטחון, סודיות, אמינות.

הצבעים מועדפים על הלקוחות הם כחול בהיר ואפור כסף.

המשימה שלכם:

1. תחשבו על 5 שאלות חשובות לשאול את הלקוחות שלכם.

2. תחשבו על 3 אלמנטים (זה יכול להיות חיה, חפץ, עצם, צומח) שמסמלים את הערכים האלה.

לחצו להגשת התרגיל

אהבתי! אפשר לשתף?

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב twitter
Share on Twitter
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin
שיתוף ב pinterest
Share on Pinterest
מאיה דניאל

מאיה דניאל

סטודיו למיתוג ועיצוב גרפי
מעצבת גרפית ומרצה

רואה את עצמך בעולם העיצוב?

קורס עיצוב גרפי מקוון - קורס פותח דלתות

שלחו לי בבקשה עלון מידע ופרטים נוספים במייל!

השארת תגובה

אולי יעניין אותך גם...

גלגל הצבעים

צבעים תופסים חלק חשוב בחיים שלנו, גם אם לא במודע, אפילו כשאנחנו בוחרים מה ללבוש ולפעמים אפילו מה לאכול. ראשית נבין איך אנחנו בעצם רואים

קרא עוד »
עיצוב גרפי

מהו עיצוב גרפי?

הסתכלו רגע סביבכם, או אפילו הישארו כאן על המסך, כל מה שאתם רואים הוא חלק מתוך העולם הצבעוני והנפלא שנקרא עיצוב גרפי. הגופן שנבחר לכתיבת

קרא עוד »

זכויות יוצרים

הקלישאה העתיקה טוענת שתמונה אחת שווה אלף מילים. ואנחנו אומרים לכם, שהיא שווה הרבה יותר… "מצאתי את התמונה בגוגל", "לא ידעתי שאסור לי להשתמש, זה

קרא עוד »
נגישות